Thursday, December 2, 2010

BERBICARA DENGAN CINTA



Kata orang:
"berbicara dengan orang yang tidak kita cintai membuat kita merasa waktu seperti berlalu dengan begitu lambat sekali, tetapi jika kita berbicara dengan orang yang kita cintai,seringkali kita merasakan waktu yang diberi sangat pendek dan membuatkan kita berkata, alangkah indahnya jika aku diberikan waktu satu saat lagi untuk bersama orang ini"
sahabat, jika kita memahami cinta dari konteks yang lebih besar, kita akan mendapati cinta memainkan peranan yang sangat besar dalam dakwah.
maka syeikh Abbas Assisiy menulis buku atthoriq ilal qulub(jalan menuju hati) Ada benarnya kata-kata di atas, dan kita semua merasakannya mungkin.
maka oleh itu sahabat, sangat penting bagi kita untuk meniup ruh-ruh cinta dalam diri objek dakwah khususnya.
Semoga Allah merahmati orang yang mengeluarkan kata-kata ini: "barangsiapa yang mendapatkan hati seseorang maka ia mendapatkan seluruhnya" sentuhlah hati-hati yang perlu disentuh dengan cinta.
tiupkan ruh cinta ke dalam jiwa objek dakwah kita... agar dia merasakan cinta yang kita berikan dan semoga cinta kita dibalas dengan cinta..dengan satu harapan, "dua orang yang bertemu dan berpisah kerana Allah"

No comments: